החרסית התופחת והתקן הישראלי הפרימיטיבי

התופעה של תפיחת החרסית על כל גווניה מהווה רק 20% מהבעיה, וברוב המקרים ניתן להתעלם ממנה לחלוטין. חרסית היא כמו קורונה בשתיהן יש מעט אמת, שעליה מבססים את הררי הטירוף, הרבה "מומחים", ועדר מטומטם שמסניף בשקיקה את הנפיחות של ה"מומחים". בקיצור קומוניזם במופעים שונים.
התכונה הרלוונטית העיקרית של החרסית - היא חוזק נמוך בגזירה כאשר היא רוויה  -  תכונה זו בשילוב עם שיטת הבניה הישראלית הכבדה, שמוכתבת על ידי פקידי תקן שמכונים "מהנדסים", ואיגודים שמקדמים את הרגולציה הישראלית הברברית - בגיבוי מערכת המשפט המפא"יניקית, משמידים את השוק החופשי, ומייצרים ביחד שיטות בניה פסאודו מדעיות פרימיטיביות.  שופכים מאות טונות של בטון ופלדה, מכונות קידוח מפלצתיות, עבודת כפיים מטורפת, משאיות קלקר זורמות לאתר, ופרטי ביצוע סובייטיים מיושמים על ידי פועלים שעובדים בשכר ובתנאי עבדות, ובסופו של דבר מתקבלים כל כך הרבה מבנים סדוקים - הכל על פי התקן, שהפך להיות התנ"ך של פקידי המשפט וההנדסה בישראל.

התקן הישראלי דורש להפריד את כל המבנה מהקרקע ה"תופחת" על ידי ארגזי קלקר בגובה של 25 ס"מ, היה פעם 15 ס"מ ו- 20 ס"מ, (עוד נגיע ל-40 ס"מ), וליצור למעשה חלל מתחת לרצפות ולקורות. נתקלתי במבנים רבים שתוכננו על ידי מהנדסים ויועצי קרקע, מבנים שנבנו על גבי קרקע חרסיתית עם הפרדה על פי התקן הפרימיטיבי, ושקעו אל תוך החלל המפריד מהחרסית - ונסדקו. עקב שקיעת המבנה - המדרגות החיצוניות והמרפסות (שלא הופרדו מהקרקע) "התרוממו", והמסקנה של המהנדסים וכותבי הדו"חות שמגיעים כ"מומחים" לבתי משפט תמיד תהיה אחידה - אמת שאין בלתה: החרסית תפחה והרימה איתה את המדרגות וחייב לבצע גם את השבילים מסביב לבית ואת פיתוח השטח  על גבי כלונסאות וארגזי הפרדה. פסק הדין יהיה (כמו אלפי פסקי דין כאלה) שהמהנדס האומלל שתכנן את המבנה יצטרך לשלם את כל רכושו וחייו לבעלי הבית - שגם הם אומללים. (ההשפעה של חברות הביטוח אינה רלוונטית, מכיוון שלא רק שחברות הביטוח לא מבצעות את הרגולציה על הבניה באופן תחרותי,  אלא שהן בעצמן נתונות לשליטת מערכת הפקידות הישראלית הברברית.  חברות הביטוח בעצמן מציעות 15% הנחה למי שחבר באיגודי המהנדסים הקומוניסטיים...)    זהו הצדק המעוות מתוצרת מדינת הפקידים  ישראל. היחידים שמרוויחים מהמצב הם ה"מומחים" והמשפטנים - בקיצור פקידים שלא מייצרים דבר מלבד עוול ואלימות. בישראל, כולם תובעים את כולם, ישראל היא מעצמת דו"חות הנדסיים - בהובלת מערכת המשפט הרקובה. ישנם אינסוף פסקי דין שמבוססים דו"חות הנדסיים, שהמילה "תקן" מופיעה בהם חמש פעמים בכל שורה.  התקן הישראלי דורש כמויות ברזל מטורפות בכלונסאות, כדי למנוע את "התרוממות" המבנים על ידי תפיחת הקרקע. האקדמיה גם היא נרתמת לצורך התמודדות עם השד התופח: בוצע בטכניון ניסיון דבילי של דריכת כלונסאות, כדי למנוע את התרוממות המבנים בישראל, אין הכוונה לעוגני קרקע, אלא הכלונסאות עצמם דרוכים... טימטום ישראלי בהתגלמותו. זהו הלך הרוח בגילדת המהנדסים הקומוניסטית הישראלית, מי שיחשוב אחרת, מסתכן מול מערכת משפט אגרסיבית ומרושעת. כל ה"מומחים" כולם, יזמרו את אותו בולשיט על "תפיחת החרסית" ויציעו לעדכן את הדרישה בתקן לארגזי הפרדה גבוהים יותר, ולהגדיל עוד יותר את כמות הברזל המטורפת ממילא שבכלונסאות, ולהוסיף עוד קורות קשר ברצפות שהופכות את ביצוע טפסנות הרצפה לעבודה לא אנושית (רק בהשקעת העבודה בטפסנות וברזלנות הרצפה התחתונה של בית אחד כאן - אפשר לבנות שכונה שלמה בארה"ב),  וכמובן שבתי המשפט, שהצדק מעניין להם ת'תחת, מאמצים בחום את הטימטום של ה"מומחים" (שגם אותם הם כופים באלימות על בעלי הדין על חשבונם - בסכומי עתק, ובכך הם למעשה גם מחייבים אותם לשכור כל אחד "מומחה" מטעמו) ומחבקים את התקן הפרימיטיבי, ומייצרים עוד ועוד עוול, ועוד פסקי דין מעוותים ודרקוניים.


דוגמא למרפסת ש"התרוממה" בגלל "תפיחת" קרקע:
במציאות, המבנה שמופרד על ידי קלקר, שקע לתוך הקרקע והמרפסות והמדרגות שמחוברים למבנה ומונחים על הקרקע נסדקו - כי הם לא שקעו




קיימת תופעה: כאשר שכבת החרסית העליונה רוויה - היא מגדילה את נפחה, וכאשר היא יבשה - היא מתכווצת.  הדרך להתמודד עם התופעה היא קודם כל ביטול תקן 940 וביטול כל התקן הישראלי הפרימיטיבי. לא לשנות, לא לעדכן, ולא "לאמץ" תקנים חיצוניים, אלא לשפוך לביוב את כל התקן הישראלי, ולשפוך בצפון קוריאה את מערכות הפקידות הקומוניסטיות שמייצרות את הגילדות (רשם הקבלנים ורשם המהנדסים) ובמקומם השוק החופשי יפתח תקנים וולנטריים ויציע מגוון פתרונות יעילים ומתקדמים להתמודד עם אתגרים הנדסיים כאלה ואחרים - ללא אלימות.  מעניין מאוד שהקרקע תופחת רק בישראל, בכל העולם בונים על גבי חרסית או חמרה ללא הטירוף הישראלי של הקלקר והכלונסאות ופרטי הביצוע הסובייטיים שמוכתבים באלימות על ידי התקן ומערכות הפקידות והמשפט הבולשביקים.
ואם תאמר שבארצות אחרות בונים בניה קלה יותר, אדרבה -  בניה קלה הרי מושפעת עוד יותר מתפיחת הקרקע.  

בניה ברחבי העולם על גבי חרסית יסודות עוברים ללא הפרדת הרצפות עם קלקר:


יסודות רדודים ישירות על גבי חרסית ללא הפרדת הרצפות:


יציקת יסוד "רפסודה" ישירות על גבי חרסית:


יציקת יסודות עוברים רדודים - בחלקם על גבי חרסית ובחלקם על גבי חמרה: